پوکه صنعتی منتشلو

پوکه صنعتی چیست؟ | تفاوت آن با پوکه معدنی

فهرست مطالب

پوکه صنعتی

پوکه صنعتی که با نام دیگری به اسم پوکه لیکا معروف و شناخته شده است از خاک رس منبسط شده تهیه و ساخته می شود. پوکه لیکا در صنعت ساختمان سازی به علت عدم داشتن هرگونه مواد شیمیایی و آهکی بسیار کاربرد و ویژگی در ساخت و ساز دارد. دوام و استحکام پوکه صنعتی می تواند نظر هر خریداری را به خود جلب کند. کافی است یک نمونه کوچک را تست کنید تا از سطح کیفی سبک دانه صنعتی لیکا مطمئن شوید.

پوکه صنعتی معدنی
پوکه منتشلو

پوکه صنعتی چیست

پست صنعتی می تواند به عنوان یک پوکه مصنوعی ارائه شود. خاک رس در تولید پوکه های صنعتی استفاده می شود. خاک رس در کوره دوار در دمای بیش از 1200 درجه سانتیگراد گرم می ‌شود و پس از انبساط به یک پوکه صنعتی تبدیل می شود. از آنجایی که تولید این پوکه ها در داخل کارخانه ها است. شکل آن گرد و سطح بیرونی آن به صورت زبر است. داخل پوکه صنعتی یا ظاهری سیاه یا قهوه ای دارد.

نحوه ساخت و تهیه پوکه صنعتی در کارخانه

در فرآیند تولید پوکه صنعتی، ابتدا خاک رس از معدن به واحدهای فرآوری کارخانه منتقل می شود. سپس نمونه های لازم گرفته شده و مواد شیمیایی مضر در پوکه حذف می شوند. در مرحله دوم تولید خاک رس را با آب مخلوط کرده و به صورت گل در می آورند. در این مرحله گل تولید شده را به مخازن دوار منتقل می شود.
در دمای 1200 درجه سانتیگراد در کوره دوار قرار می گیرد و گازهای تولید شده باعث انبساط دانه ها می شود. این باعث ایجاد حفره های زیادی در دانه ها می شود. با سرد شدن مواد، حباب ها توخالی می شوند و سطح سرد می شود. پس از تولید در کارخانه به صورت ذرات مخلوط 0-25 میلی متری وارد سرنده می شود. پوکه های صنعتی به سه دسته 0 تا 4، 4-10 و 10-20 میلی متر طبقه بندی می شوند.

پوکه ساختمان سازی صنعتی

 

آشنایی با مشخصات کامل پوکه صنعتی

پوکه های صنعتی دارای مشخصات گوناگونی هستند که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

جذب کردن رطوبت

پوکه صنعتی می تواند آب و رطوبت را تا 18 درصد وزن خود جذب کند. مقاومت و استقامت این پوکه صنعتی با جذب آب اصلا از بین نمی رود. استفاده از این پوکه ها در مناطق مرطوب و باران خیز یا در کنار رودخانه یا دریاها کاملا رایج است.

استفاده به عنوان عایق حرارتی

رسانای ضعیف گرما هوا است. به همین دلیل، سبک دانه صنعتی لیکا به سختی گرما را هدایت می ‌کند. هر چه تعداد منافذ در پوکه صنعتی لیکا بیشتر باشد رسانایی حرارتی آنها کمتر است. بنابراین خرید سنگ پوکه صنعتی لیکا گزینه مناسبی برای ساخت دیوارهای عایق می باشد. خوب است بدانید که استفاده از دیوارهای عایق می تواند هزینه سوخت و برق ساختمان ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مقاله ای دیگر از پوکه صنعتی:

  https://pke-buy.com

عمر بالا پوکه صنعتی لیکا

عمر مفید پوکه های صنعتی لیکا بالای 100 سال است بنابراین می توانید از آنها برای ابزار کارآمدتر در سازه استفاده کنید. خوب است بدانید که اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید و دائماً ساختمان های خود را تعمیر کنید، عمر آنها حتی پس از 100 سال نیز قابل افزایش است.

قابل ادغام با مصالح دیگر

پوکه های صنعتی به خوبی با انواع مختلف سیمان ادغام می شوند و از آن برای درست کردن ملات ضد زلزله می توان استفاده کرد.

استفاده و کاربرد بالای پوکه صنعتی

پوکه های صنعتی لیکا شکلی کروی دارند به عنوان سنگدانه از آنها در هر فضایی قابل استفاده است.
استقامت در برابر سرما
استفاده و خرید پوکه صنعتی در مناطق سردسیر و یخبندان بسیار مفید و پرکاربرد است. زیرا تحمل زیادی در برابر سرمای شدید دارد و در این محیط خاصیت خود را از دست نمی دهد.

عدم ایجاد واکنش با مواد شیمیایی

به دلیل وجود ph7 موجود در پوکه صنعتی لیکا این سنگدانه کاملا خنثی است. وقتی در کنار مواد شیمیایی قرار می گیرد از خود هیچ گونه واکنش شیمیایی نشان نمی دهد. بنابراین می توانید از آنها در هر سطحی استفاده کنید. یعنی بازار پوکه صنعتی «لیکا» برای ساخت و سازهایی که با مواد شیمیایی و ترکیبات مختلف سروکار دارند بسیار مناسب است.

عایق صدا عالی

پوکه های صنعتی به دلیل متخلخل بودن آن باعث می شود صداهایی که در اطراف آن تولید می شود تا 50 درصد کاهش دهد. امواج صوتی به دلیل خاصیت اصطکاکی بودن این پوکه صنعتی به کار رفته در مصالح مستهلک می شوند.

کاربرد پوکه های صنعتی

پوکه صنعتی در بسیاری از شرایط استفاده می شود، از جمله:
از سنگ پوکه برای تولید بلوک های سبک با خاصیت عایق استفاده می شود.
از پوکه صنعتی در ساخت سدهای بزرگ نیز استفاده می شود.
از آنجایی که این نوع سنگ ها از خاک رس ساخته می شوند، اغلب در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا خاک رس برای برخی از محصولات مفید است.
از این سنگ می توان برای پرکردن و بالا بردن سازه های زیر سطح زمین استفاده کرد.
از این سنگ های پوکه صنعتی لیکا در ساختمان سازی استفاده می شود.
برای پوشش کف ساختمان ها از پوکه صنعتی استفاده می کنند.

پوکه صنعتی و معدنی چه تفاوت هایی دارند

پوکه معدنی به پوکه ای اطلاق می شود که از خنک شدن مواد مذاب آتشفشانی به دست می آید. با توجه به مطالبی که در مورد پوکه صنعتی گفتیم، در این قسمت قصد داریم به تفاوت های این دو بپردازیم.
تولید سنگ پوکه معدنی طبیعی است در حالی که سنگ پوکه صنعتی در کارخانه ها با دخالت انسان ساخته می شود.
پوکه معدنی و صنعتی از نظر سختی نیز با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین پوکه معدنی بسیار بادوام است و نمی شکند. اما پوکه های صنعتی این ویژگی را ندارند.
تخلخل پوکه معدنی در مقایسه با پوکه صنعتی بسیار زیاد است.
با توجه به خصوصیات ماده پوکه معدنی، این نوع پوکه نسبت به پوکه صنعتی گرانتر است.
جذب آب دانه لیکا کم است. دلیل این امر وجود منافذ داخلی بسته و وجود لایه پوششی در سنگ های پوکه صنعتی می باشد. میزان جذب آب دانه های لیکا 18 درصد وزن کل آنها است.
پوکه صنعتی مقاومت بیشتر در برابر واکنش های شیمیایی نسبت به پوکه معدنی دارد.

برای خرید بهترین پوکه صنعتی با کیفیت و قیمت مناسب می توانید با شماره زیر تماس بگیرید.
09188714252

5/5 - (1 امتیاز)

 برای خرید، سفارش و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس:

09188714252

 برای خرید، سفارش و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس:

09188714252

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =