انواع پوکه

خلاصه:

از انواع پوکه معدنی می توان به پوکه عدسی، پوکه نخودی، پوکه ماسه ای و پوکه بادامی و پوکه فندقی ... اشاره کرد.

انواع پوکه معدنی + تخفیف ویژه { اردیبهشت 1402 }

فهرست مطالب

انواع پوکه معدنی

وجود معادن بسیار زیاد در کشور موجب شده است تا شرایط برای استخراج انواعی بسیار از پوکه های معدنی مهیا شود و به همین دلیل است که ایران به عنوان یکی از منابع عظیم استخراج انواع سنگ ها در جهان شناخته شده است. با فوران آتش فشان ها از دل زمین، مواد مذاب راهی برای ورود به سطح زمین پیدا می کنند؛ حال آنکه با سرد شدن این مواد مذاب، انواعی از سنگ ها از جمله پوکه های معدنی با ساختاری متخلخل به وجود می آیند. کاربرد های فراوان این نوع از پوکه ها دلیلی شده است تا در انگیزه ارائه مطالبی در رابطه با انواع پوکه معدنی بر آییم.

انواع پوکه معدنی

کاربرد پوکه معدنی

وجود خواص ویژه در پوکه های معدنی موجب شده است تا از این ماده به عنوان یکی از پر کاربرد ترین مصالح در ساختمان سازی، صنعت و نیز کشاورزی نام برده شود. از جمله خواص ویژه پوکه های معدنی می توان به قابلیت کاهش عبور حرارت و صوت اشاره کرد؛ وجود این خاصیت زمینه ساز به کار گیری پوکه در ساختمان سازی به منظور عایق کاری سازه شده است.

 همچنین اینکه ساختار اسفنجی مانند پوکه های معدنی که وزن سبک آن را در پی دارد، شرایط را برای کاهش وزن ساختمان فراهم می کند؛ سبک سازی ساختمان نوعی استراتژی در ساخت، به منظور ایمن سازی سازه در برابر زلزله به شمار می رود.

پوکه های معدنی که با نام پوکه پومیس نیز شناخته می شود، دارای املاح معدنی فراوانی در ساختار خود است؛ استفاده از این املاح معدنی در کشاورزی به جای کود های شیمیایی بسیار دیده می شود؛ این موضوع به سبب افزایش بهره وری در کشاورزی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین اینکه استفاده از این مصالح در کشاورزی موجب جذب آب بیشتر و به دنبال آن کاهش مصرف بی رویه آب در کشاورزی خواهد شد.

پوکه ساختمانی

همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم، وجود خواص عایقی و نیز وزن سبک در پوکه های معدنی موجب شده است تا به کار گیری این مصالح در ساختمان سازی بسیار دیده شود. پوکه ساختمانی در مجموع به دو نوع از پوکه به نام های پوکه معدنی و نیز پوکه صنعتی تقسیم بندی می شود که تفاوت این دو نوع از پوکه در نحوه به وجود آمدن آن ها است.

پوکه های معدنی در واقع به طور طبیعی و در نتیجه فعالیت در طبیعت به وجود می آیند؛ به این صورت که فعالیت کوه های آتش فشان و نیز خروج مواد مذاب از درون زمین زمینه ساز ایجاد این پوکه ها است. اما در طرف مقابل پوکه صنعتی به طور کامل با دخالت انسان و طی مراحل مشخص در کارخانه تولید می شود. رنگ قهوه ای مانند، مقاومت خوب در برابر صوت، عایق خوب حرارتی و نیز وزن سبک از جمله ویژگی های پوکه صنعتی است.

پوکه صنعتی

انواع پوکه معدنی

ساخت بلوک های سقفی، بتن سبک، ساخت قطعات جدا کننده، جذب آب در کشاورزی، رنگ بری پارچه ها، پوشش لوله های حرارتی، عایق سرما و … از جمله مهم ترین موارد کاربرد پوکه معدنی به عنوان نوعی از پوکه ساختمانی است. انواع پوکه معدنی عبارتند از:

پوکه عدسی

نوعی از پوکه های معدنی به نام پوکه عدسی با اندازه ۱۰ تا ۱۵ میلیمتری از لحاظ ظاهری شبیه به عدسی است. وزن این پوکه ها کمتر از ۶۰۰ کیلوگرم برای هر متر مکعب بوده و به دلیل همین وزن سبک معمولا از آن ها برای ساخت بلوک های سبک بتنی استفاده می شود.

پوکه نخودی

نوعی دیگر از پوکه های معدنی به نام پوکه نخودی دارای استفاده های فراوان به خصوص در ساختمان سازی است. اگر از لحاظ وزنی بخواهیم این نوع از پوکه را با پوکه عدسی مقایسه کنیم باید بگوئیم که وزن پوکه نخودی سبک تر است و به همین دلیل قابلیت استفاده در طبقات بین ساختمان به منظور سبک سازی سازه را خواهد داشت.

پوکه بادامی

تفاوت اصلی پوکه بادامی با دیگر پوکه های معدنی در ابعاد آن است؛ به این صورت که سایز پوکه بادامی درشت تر بوده و از این رو برای مصارفی همچون کشاورزی نیز کارآمد خواهد بود. همچنین اینکه تفاوت دیگر این پوکه با پوکه های عدسی و نخودی در قیمت کمتر پوکه بادامی است؛ به طوریکه خرید را به صرفه تر می کند.

پوکه سیاه

نحوه استخراج پوکه سیاه با نحوه استخراج سایر پوکه ها متفاوت است؛ به این معنا که پوکه سیاه از معادن روباز به دست می آید. این نوع از پوکه قابلیت استفاده در ساختمان سازی و نیز کشاورزی را دارد؛ ایجاد آب نما، دیواره تونل، دیوارچینی و … از موارد کاربرد پوکه سیاه است.

پوکه ماسه ای

برای پر کردن سطح لوله و نیز ساخت بلوک های دیواری سبک از پوکه ماسه ای استفاده می شود؛ چرا که ابعاد این پوکه به شدت ریز بوده و از طرفی وزن آن نیز کمتر از ۹۰۰ کیلوگرم برای هر متر مکعب است.

انواع پوکه

پوکه معدنی قروه

لازم به ذکر است که پوکه معدنی قروه به عنوان یکی از بهترین و با کیفیت انواع پوکه در کشور شناخته شده است که به دلیل کیفیت بالا، به مراتب دارای طول عمر بیشتری نیز خواهد بود. به منظور اطلاع از قیمت های لحظه ای پوکه معدنی قروه و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع پوکه می توانید با مشاورین مرکز بهترین بار تماس حاصل فرمائید.

خرید پوکه معدنی

حال که با انواع پوکه معدنی آشنا شدید احتمالا بهتر بتوانید در رابطه با انتخاب و خرید پوکه مورد نیاز خود تصمیم گیری کنید. . برای به کار گیری  این محصول در مصارف ساختمانی و یا کشاورزی می توانید از بهترین بار به عنوان استخراج کننده و ارائه کننده انواع پوکه معدنی در بهترین حالت از کیفیت اقدام به خرید نمایید. در این مجموعه انواع کاملی از پوکه معدنی و پوکه پرلیت با قیمت های منصفانه در اختیار شما قرار گرفته است. برای ثبت سفارش تنها کافیست با مشاورین مجموعه در ارتباط باشید تا محصول مورد نظر در سریع ترین زمان ممکن برای شما ارسال گردد. لیست قیمت پوکه معدنی

مطالب دیگر:

پوکه معدنی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − چهار =

4.6/5 - (5 امتیاز)

 برای خرید، سفارش و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس:

09188714252

 برای خرید، سفارش و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس:

09188714252

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 11 =