پوکه ماسه ای

پوکه ماسه ای چیست و چرا جایگزین ماسه شده است؟

فهرست مطالب

پوکه ماسه ای یکی از انواع پوکه معدنی است که به شکل و اندازه ماسه می باشد. پوکه ماسه ای امروزه در عمران و ساختمان سازی تا حد بسیار زیادی جایگزین ماسه شده است. ویژگی های پوکه ماسه ای به قدری مناسب کار ساخت و ساز هستند که امروزه مصالح ساختمانی و حتی ماسه را نیز با این پوکه جایگزین کرده اند. در این مقاله از سایت بهترین بار به بررسی ویژگی‌ها و مزایای استفاده از این پوکه در ساخت و ساز می‌پردازیم.

پوکه ماسه ای

ماسه آتشفشانی نوعی سنگ پوکه آتشفشانی است که از کوه‌های شهرستان قروه استخراج می‌شود. پوکه به اندازه دانه ماسه به سنگ های آتشفشانی ریز از 1 تا 5 میلی مترگفته می شود که از نظر اندازه شبیه به ماسه شسته شده است.

پوکه ماسه ای اندازه و ظاهری شبیه به ماسه دارد
پوکه ماسه ای اندازه و ظاهری شبیه به ماسه دارد

تعریف پوکه ماسه ای

پوکه نوعی سنگ است که از فعالیت های آتشفشانی ایجاد می شود و حاوی اکسیدهای آهن، منیزیم، کلسیم و سدیم است. پوکه شنی یکی دیگر از انواع پوکه است. اندازه آن از 1 تا 5 میلی متر متغیر است. وزن هر متر مکعب این پوکه حدود 800 تا 1000 کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: پوکه قروه

ماسه سنگ یک سنگ پوکه کوچک است که به دلیل شباهت آن به ماسه، سنگ پوکه ماسه ای نامیده می شود. در واقع به پوکه بتنی و بلوک، پوکه ریز و پوکه شنی شکل نیز معروف است، این نوع سنگ پوکه ها در برخی کاربردها که نیاز به ماسه سبک و ریز دارد استفاده می شود.

همانطور که از شکل پوکه می توان دید، سوراخ های زیادی دارد که با حفظ گازهای آتشفشانی در طول سرد شدن گدازه مرتبط است. این فرآیند منجر به وزن بسیار کم این سنگ پوکه ماسه ای شده است که منجر به استفاده گسترده از این سنگ برای مصارف مختلف شده است. که در ادامه توضیح خواهیم داد.

پوکه ماسه ای چه ویژگی هایی دارد که باعث محبوبیت آن شده است؟

اولین دلیل محبوبیت پوکه معدنی ماسه سیاه وزن سبک این پوکه است.

برای تصفیه آب های آلوده و استفاده در خاک های کشاورزی چون قابلیت نگهداری آب و مواد ضروری را دارد.

یکی دیگر از دلایل محبوبیت پوکه شنی سیاه، مقاومت آن در برابر آتش است.

از آنجایی که پوکه معدنی شنی در دماهای بالا تشکیل می شود، از استحکام بالایی نیز برخوردار است.

پوکه معدنی ماسه سیاه هرگز فاسد نمی شود و حشرات نمی توانند در اطراف آن رشد کنند.

تخلخل موجود در پوکه شنی این ماده معدنی را خنک، گرم و عایق صدا کرده است.

استحکام بالای آن در برابر وزن و فشار یکی دیگر از دلایل محبوبیت این سنگ است.

پوکه شنی یکی از موادی است که ماندگاری طولانی دارد و هرگز خراب نمی شود.

در پوکه ماسه سیاه قروه شاهد تخلخل و املاح معدنی زیادی هستیم این پوکه برای خاک گلدان بسیار مناسب است املاح را مستقیم به ریشه و ساقه گیاه می رساند.

تولید و استخراج پوکه ماسه ای کاملا مقرون به صرفه است و قیمت کمی دارد.

در دو رنگ پوکه ماسه ای سیاه و سفید یافت می شود.

قیمت مناسب پوکه شنی و ماسه ای و کوتاه ترین زمان تحویل برای متقاضیان.

دسترسی آسان؛ به لطف ظهور آن در سطح زمین در هنگام فوران کوه های آتشفشانی

می توان این عناصر را به عنوان ویژگی های خاص پوکه شنی در نظر گرفت که آن را از بسیاری از سنگ های دیگر برای کاربردهای فراوان این نوع سنگ متمایز می کند. در ادامه شما را با کاربردهای مختلف پوکه ماسه ای آشنا می کنیم.

کاربرد پوکه ماسه ای
کاربرد پوکه ماسه ای

آشنایی با انواع پوکه معدنی:

آشنایی با کاربردهای پوکه ماسه ای

استفاده از سنگ پوکه و کاربردی بودن آن همانطور که گفته شد ناشی از وزن سبک و مقاومت بالای آن است زیرا سازه های شنی مانند بلوک و سازه های بتنی و… را می توان از پوکه ماسه ای ساخت که وزن کمتری نسبت به ماسه دارد و استحکام آن بیشتر از آن است، بنابراین استفاده از آن بهتر و مفیدتر خواهد بود. در زیر به برخی از کاربردهای پوکه ماسه ای اشاره کرده ایم:

سطح لوله های حساسی که نیاز به تحمل وزن زیادی ندارند را به راحتی می پوشاند.

به دلیل وزن کم و استحکام بالا می توان از آن در تمامی سازه های بتنی استفاده کرد.

پوشش و تسطیح سقف و کف سازی منازل با بتن شنی و ماسه ای.

برای ساختن بلوک های ساختمانی ( استفاده در ساخت بلوک با جداره های مختلف دیوار و سقف)

با توجه به پستی و بلندی ارتفاعات در پارک های جنگلی پر تردد که امکان آسفالت ندارند و همچنین نیاز به داشتن مناظر طبیعی هزینه بالا بتن ریزی می توان از ماسه معدنی پوکه ای استفاده کرد. جابجایی و بلند کردن آن آسان است زیرا وزن کمی دارد. مانند خاک رس در تماس با آب به گل تبدیل نمی شود و از کثیفی کفش ها جلوگیری می کند.

استفاده از پوکه در کشاورزی نیز باعث کاهش مصرف آب می شود زیرا پوکه معدنی ماسه ای دارای خواص متخلخل است، به این معنی که باعث می شود آب عرضه شده به تدریج جذب شود و آبیاری را کندتر کرده و به فرآیند رشد درختان و گیاهان کمک می کند.

همچنین رطوبت را به طور طبیعی تنظیم می کند. همه این ویژگی ها آن را به یکی از محبوب ترین مواد اولیه برای تولید عناصر سبک تبدیل می کند.

پوکه ماسه ای در ساخت بلوک
پوکه ماسه ای در ساخت بلوک

خرید بهترین پوکه ماسه ای قروه

وجود واسطه ها در هر منطقه به این معنی است که کیفیت کار پایین می آید و از طرفی قیمت ها بالا می رود. یکی از کارهایی که می توان برای خرید پوکه معدنی مناسب و مقرون به صرفه انجام داد، کمی تحقیق و جستجو برای یافتن بهترین روش خرید است. گروه معدنی بهترین باراز تامین کنندگان اصلی در زمینه مصالح ساختمانی به ویژه سنگ پوکه ماسه ای است که این کارها را بدون واسطه و از شاخه اصلی تولید انجام می دهد.

از این رو این مجموعه بهترین کیفیت را با نازلترین قیمت پوکه معدنی به مشتریان ارائه می دهد. رضایت بالای خریداران و مشارکت در پروژه های بزرگ عمرانی در نقاط مختلف کشور دلیلی بر صداقت ما بر گفته هایمان است.
برای اطلاع از قیمت و خرید اینترنتی پوکه ماسه ای معدنی و انواع بلوک سبک ساختمانی با شماره زیر تماس بگیرید یا به آدرس اینترنتی ما سر بزنید.
09187814252

4.8/5 - (5 امتیاز)

 برای خرید، سفارش و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس:

09188714252

 برای خرید، سفارش و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس:

09188714252

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − سه =